Special Projects

Sunday, August 23, 2015

Program Pembangunan Latihan kepada Pengurusan PI1M



ITU-UUM telah bekerjasama dengan NERA Infocom (M) Sdn. Bhd. untuk menganjurkan Program Pelbangunan Latihan kepada Pengurus dan Penolong Pengurus Pusat Internet 1Malaysia (PI1M) di Kedah, Selangor dan Putrajaya. Sejumlah empat belas (14) PI1M terlibat dalam program ini selama dua (2) tahun bermula pada 2015. Program latihan yang dicadangkan akan memberi tumpuan kepada skop ICT berasaskan kepada keperluan yang diberikan oleh Nera Infocom (M) Sdn. Bhd. dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

Sehubungan itu, ITU-UUM telah memulakan siri latihan yang pertama kepada staf PI1M bagi zon Putrajaya, Linggi dan Semenyih di PI1M Presint 9 Fasa 3, Putrajaya pada 1 Ogos 2015 dan 9 Ogos 2015 bagi zon Kedah di UUM. Bengkel Entrepreneurship Knowledge &Skills (ICT & Business Cluster Modules) telah dikendalikan oleh En. Mohd Sufli Yusof, Pensyarah UUM COB.

Sementara itu, pada 28 Julai 2015 2015 juga telah diadakan Bengkel Marketing Using Social Media and E-Sommerce Skills kepada Pengurus dan Penolong Pengurus PI1M Sungai Limau Dalam, Kuala Sala dan Bukit Besar Yan.


Hasil dapatan dari bengkel yang diadakan ini , para peserta seterusnya akan memberi latihan secara langsung kepada penduduk setempat.

0 comments:

Post a Comment

RSS

Bookmark and Share
 |  Cetak!
Related Posts with Thumbnails

Widget