Special Projects

Wednesday, September 30, 2015

Latihan Kepada Staf PI1M Kedah, Putrajaya, Semenyih Dan Linggi

Latihan Kepada Staf PI1M Kedah, Putrajaya, Semenyih Dan Linggi


Pada 09 Ogos dan 12 September 2015, ITU-UUM telah berjaya melengkapkan siri kedua Bengkel Entrepreneurship Knowledge & Skills (ICT & Business Cluster Modules) bagi Program Pembangunan Latihan kepada Pengurus dan Penolong Pengurus Pusat Internet 1 Malaysia (PI1M). Latihan bagi Pengurus dan Penolong Pengurus PI1M ini telah diadakan di UUM bagi Zon Utara dan di PI1M Linggi, Negeri Sembilan bagi Zon Tengah.

Penceramah bagi bengkel pada kali ini adalah Dr. Azizi Ab Aziz, Timbalan Dekan Awang Had Salleh Graduate School of Arts and Sciences UUM CAS.

Program ini merupakan kerjasama UUM dengan NERA Infocomm (M) Sdn. Bhd. yang melibatkan sejumlah empat belas (14) PI1M yang terletak di Kedah, Selangor dan Putrajaya selama dua (2) tahun bermula pada tahun 2015. Majlis menandatangani Memorandum Perjanjian (MoA) telah dilaksanakan pada 11 September 2015 yang lalu.

Diharap melalui bengkel ini, dapat melahirkan PI1M yang berdaya saing dan mampan melalui program latihan pembangunan yang merangkumi aspek keusahawanan melalui ICT yang membawa kepada pembangunan sosio ekonomi kepada penduduk setempat seperti yang diharapkan oleh Pengarah Urusan NERA, Dato' Ahmad Fauzan Hashim.

0 comments:

Post a Comment

RSS

Bookmark and Share
 |  Cetak!
Related Posts with Thumbnails

Widget